Γεύμα της παρέας των Λεμβοδρομιών LUNCHEON OF THE BOATING PARTY Artist Pierre-Auguste Renoir, 1881 Oil on canvas, 129.9 cm × 172.7 cm |
Τα καφέ και τα εστιατόρια
Το θέατρο
Ιμπρεσιονιστές ήταν οι πρώτοι που απεικόνισαν την ατμόσφαιρα του θεάτρου, τις κινήσεις των μπαλαρινών και την μεσαία τάξη που συχνάζει στην όπερα. Τους έλκυαν όχι μόνο οι πρωταγωνιστές στη σκηνή, αλλά και η παρουσία τους στα παρασκήνια ή κατά τη διάρκεια της πρόβας. Επίσης τους ενδιέφερε πολύ να απεικονίζουν το κοινό των παραστάσεων.
Χορός
Στις πόλεις και στην εξοχή, στα προάστια του Παρισιού και στις μικρές επαρχιακές πόλεις , κατά το 19ο αιώνα, οι Γάλλοι είχαν καταληφθεί από μία νέα μανία, το χώρο, που ξεπέρασε τα όρια των ταξικών διαφορών και επηρέασε όλους τους πλούσιους και φτωχούς. Πολλοί ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι αναπαριστούν την ατμόσφαιρα των αιθουσών χώρου σε διαφορετικά μέρη της Γαλλίας. Χρησιμοποιούσαν επίσης στο χώρο ως φόντο για σχετικά θέματα όπως το φλερτ και οι συναντήσεις.
Τα καφέ και τα εστιατόρια έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή του Παρισιού και των μικρών γαλλικών πόλεων. Η υψηλή κοινωνια και οι επαρχιώτες δε σύχναζαν στα εστιατόρια. Μόνο με την άνοδο της μεσαίας τάξης το φαγητό έξω απο το σπίτι άρχισε να θεωρέιται περισσότερο διασκέδαση παρά αναγκαιότητα. Ήταν μια ευκαιρία για συναντήσεις και για να περάσει κάποιος την ώρα του με την οικογένεια και τους φίλους του.
"Άλογα ιπποδρομιών μπροστά στις κερκίδες", 1866-1868, (1937). Edgar Dega. |
Ο ιππόδρομος
Στις δημόσιες αργίες πολλοί Παριζιάνοι παρακολουθουσαν ιπποδρομίες. Ο ιππόδρομος ήταν δημπφιλείς τόπος συνάντησης και οι κάτοικοι ενθουσιάζονταν με τη ζωντανή, γεμάτη αναταγωνισμό ατμόσφαιρα, την ταχύτητα των αγώνων και την στενή σχέση ανθρώπου και ζώου. Πολλοί ιμπρεσσιονιστές ζωγράφοι, και ιδιαίτερα ο Μανέ και ο Ντεγκά, αρέσκονταν να ζωγραφίζουν σκηνές απο ιπποδρομίες στις κούρσες του Λονσάν.
Χορός μεταμφίεσεων στην Όπερα
Edouard Manet
Masked Ball at the Opera, 1873
oil on canvas, 59 x 72 cm
|
Το θέατρο
Ιμπρεσιονιστές ήταν οι πρώτοι που απεικόνισαν την ατμόσφαιρα του θεάτρου, τις κινήσεις των μπαλαρινών και την μεσαία τάξη που συχνάζει στην όπερα. Τους έλκυαν όχι μόνο οι πρωταγωνιστές στη σκηνή, αλλά και η παρουσία τους στα παρασκήνια ή κατά τη διάρκεια της πρόβας. Επίσης τους ενδιέφερε πολύ να απεικονίζουν το κοινό των παραστάσεων.
Χορός στο μύλο της Γκαλέτ - Bal du moulin de la Galette
Πιερ Ωγκύστ Ρενουάρ, 1876 Ελαιογραφία σε καμβά
Παρίσι, Μουσείο Ορσέ
|
Στις πόλεις και στην εξοχή, στα προάστια του Παρισιού και στις μικρές επαρχιακές πόλεις , κατά το 19ο αιώνα, οι Γάλλοι είχαν καταληφθεί από μία νέα μανία, το χώρο, που ξεπέρασε τα όρια των ταξικών διαφορών και επηρέασε όλους τους πλούσιους και φτωχούς. Πολλοί ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι αναπαριστούν την ατμόσφαιρα των αιθουσών χώρου σε διαφορετικά μέρη της Γαλλίας. Χρησιμοποιούσαν επίσης στο χώρο ως φόντο για σχετικά θέματα όπως το φλερτ και οι συναντήσεις.
Διαβάστε επίσης: Θέματα που εμπνέουν τους ιμπρεσιονιστές, 1
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου